Overlast, schade of klacht

Hieronder kunt u lezen hoe u overlast en schade kunt melden of een klacht kunt indienen.

Let op: wilt u een activiteit uitvoeren bij een dijk of het water? Of bijvoorbeeld iets bouwen, een beschoeiing vervangen, of iets planten bij een water? Dan krijgt u te maken met de regels van het waterschap. Deze regels kunt u vinden in het omgevingsloket. U kunt daar ook een vergunning aanvragen of een melding voor deze activiteit doen. Dit soort meldingen doet u dus niet via onderstaande formulieren. 

  • Nadeelcompensatie

    Nadeelcompensatie is een bijzondere vorm van schadevergoeding. U vindt bijvoorbeeld dat uw huis of bedrijf minder waard is door een dijkversterking. Omdat uw uitzicht minder is of uw bedrijf minder goed bereikbaar is. Dit leidt tot waardevermindering of inkomensverlies. Voor dit soort schade kunt u een vergoeding vragen aan het waterschap (nadeelcompensatie).

  • Overlast melden

    Wilt u een melding maken van overlast, een ongewenste lozing of vervuiling? En is het geen spoed? Vul dan het online formulier in.

  • Schade melden

    Is er een calamiteit? Dan kunt u ons het beste direct bellen. Wilt u een melding maken bij schade aan oevers, wegen, stuwen of andere dingen in het beheer of eigendom van het waterschap? Klik dan op Schade melden en vul het formulier in. Is er sprake van financiële schade, lees dan de pagina Nadeelcompensatie. Heeft u schade door dijkversterkingswerkzaamheden? U kunt dit melden door een schadeformulier bij ons in te dienen. Stuur een e-mail naar info@wsrl.nl en we sturen u het schadeformulier toe.

  • Klacht aanbesteding

    Bent u ondernemer en ontevreden over hoe het waterschap een aanbesteding heeft aangepakt? Dan kunt u hierover een klacht indienen bij een onafhankelijk klachtenmeldpunt.

  • Wettelijk klacht indienen (gedraging)

    Ben je niet tevreden over de manier waarop je behandeld bent? Dan kun je een klacht indienen over het gedrag van een medewerker of bestuurder van het waterschap.