Het College van Dijkgraaf en Heemraden (dagelijks bestuur) heeft op 28 november 2023 besloten om Valéry Hunnik te benoemen als directeur bij Waterschap Rivierenland. Zij begint per 15 januari 2024.

Valéry Hunnik is geen onbekende in de waterwereld en lokaal bestuur. Zo heeft zij gewerkt bij een rechtsvoorganger van Brabantse Delta: Mark en Weerijs. Waar zij ook vier jaar bestuurslid is geweest. Daarna is zij onder ander aan de slag gegaan bij het ministerie van Landbouw en als raadsgriffier bij de gemeente Alphen-Chaam. Sinds 2005 werkt Hunnik bij de gemeente Rotterdam. Waar zij diverse managementfuncties heeft gehad. Momenteel is zij voor de gemeente afdelingshoofd Economie bij Stadsontwikkeling Rotterdam.

Samen met secretaris-directeur Kees Vonk, directeur Jacob Knoops en directeur Rob Kleijwegt vormt zij de directieraad. Met de benoeming van Valéry Hunnik zal er nader gekeken worden naar de portefeuilleverdeling binnen de directieraad.